Zoekfilters

Verschijningsjaar
2017 (2)
Verschijningsvorm
Hardcover (3)
Paperback (3)

Studieboeken (6)

56,00
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 53,20
+
Bestel

Formatief evalueren in de praktijk / Druk 2 (Heruitgave)

2019 || Hardcover || Dylan Wiliam e.a. || Bazalt Educatieve Uitgaven || met inkijkexemplaar

Formatief evalueren heeft drie belangrijke kenmerken:

- Je weet wat je je leerlingen wilt laten leren, en leerlingen weten dat ook.

- Je peilt voortdurend wat een leerling al weet en begrijpt.

- Je gebruikt die feiten om de leerling verder te helpen in zijn leerproces.

Dylan Wiliam is een autoriteit op het gebied van formatief evalueren. Met mede-auteur Siobhán Leahy licht hij in dit boek vijf kernstrategieën voor formatief evalueren toe. De strategieën zijn uitgewerkt in 24 praktische ...

54,00
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 51,30
+
Bestel

Betrokkenheid!

de sleutel tot beter leven

2016 || Hardcover || Robert J. Marzano e.a. || Bazalt Educatieve Uitgaven || met inkijkexemplaar

Betrokkenheid van leerlingen is niet iets wat toevallig ontstaat. De aandacht vangen is de eerste stap; leerlingen betrokken krijgen gaat nog een stap verder. Als leraar heb je daar zeker invloed op!

De Amerikaanse onderwijswetenschapper Marzano staat bekend om zijn publicaties waarin hij diepgaande onderwijsresearch vertaalt naar praktische toepassingen voor leraren en leidinggevenden in het onderwijs. In dit boek licht hij 16 concrete lesstrategieën toe om aandacht en betrokkenheid te creÃ...

48,00
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 45,60
+
Bestel

10 denkkaders voor schoolleiders om leren zichtbaar te maken

Hoe je overtuigingen het schoolsucces positief kunnen beïnvloeden

2022 || Hardcover || Marita Weener || Bazalt Educatieve Uitgaven || met inkijkexemplaar

Hoe leraren denken over leren en over hun eigen rol hierin.

Denkkaders – je innerlijke overtuigingen – zijn bepalend voor je rol als schoolleider. Hoe je

denkt over de impact van de door jou gekozen leiderschapspraktijken heeft namelijk meer

e¬ ect op de prestaties van leerlingen dan die leiderschapspraktijken zelf.

Meer dan vijfentwintig jaar onderzoek naar Visible Learning leert ons dat schoolleiders

een belangrijke rol spelen bij het selecteren, implementeren en evalueren van effectieve

interventie...

27,00
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 25,65
+
Bestel

Silly Sports & Goofy Games Flip-Over

30 coöperatieve energizers en bewegingsspelletjes

2017 || Paperback || Spencer Kagan || Bazalt Educatieve Uitgaven || met inkijkexemplaar

Deze flip-over bevat 30 coöperatieve energizers en bewegingsspelletjes uit het boek Silly Sports & Goofy Games (Bazalt , 2004). Deze spelletjes en bewegingsactiviteiten stimuleren je leerlingen tot spel met spontane en onvoorspelbare interactie .

Gebruik de bewegingsspelletjes voor even-tussendoor-bewegen in de klas, om een lusteloze sfeer te doorbreken, om stoom af te blazen of tijdens de gymles. Spellen uit de categorieën Tof Tikkertje, Handig Helpen, Enig Evenwicht, Creatief Coördineren...

13,50
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 12,83
+
Bestel

Betrokkenheid! - beknopte uitgave

2017 || Paperback || Robert J. Marzano e.a. || Bazalt Educatieve Uitgaven || met inkijkexemplaar

Hoe krijg je leerlingen echt betrokken bij de les? Als leraar heb je daar zeker invloed op!

Volgens Robert Marzano spelen voor leerlingen vier factoren een grote rol:

- Emoties: hoe voel ik me?

- Interesse: ben ik geïnteresseerd?

- Relevantie: is dit belangrijk?

- Doeltreffendheid: kan ik dit? ...

54,00
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 51,30
+
Bestel

Coöperatieve werkvormen voor elke groep en ieder vak

voor elke groep en ieder vak

2020 || Paperback || Spencer Kagan || Bazalt Educatieve Uitgaven || met inkijkexemplaar

Als je coöperatieve werkvormen gebruikt, zijn alle deelnemers in je groep betrokken bezig. Er is niet slechts één leerling die antwoord geeft, maar iedereen denkt na over een antwoord en bespreekt dat met zijn teamgenoten (vaak in twee- of viertallen). De teamgenoten geven feedback. Door leerlingen op deze manier te laten samenwerken, verbeteren hun leerresultaten aanzienlijk, zo blijkt uit onderzoek.

Coöperatief Leren is iets anders dan samenwerken of groepswerk. Bij ‘normaal’ groep...