Zoekfilters
Studieboeken (4)
maandag verzonden
Doorloopjes 3
Een gids om stapsgewijs je onderwijs te verbeteren
2023 || Paperback || Tom Sherrington e.a. || Phronese, Uitgeverij
Saadet Ertas -
Docent Engels
Doorloopjes is de ultieme gids voor elke docent die leerlingen wil inspireren om te leren, te groeien en te bloeien. Dit praktische boek bevat praktische tips, trucs en inspirerende voorbeelden, ondersteund door filmpjes waarin docenten hun good practices delen. Kortom, een must-read voor alle docenten!
Renske de Kleijn -
Onderwijsonderzoeker UMC Utrecht
De Doorloopjes-boekenreeks vat een schat aan onderwijswetenschappelijke kennis samen op een behapbare en vrolij...
maandag verzonden
Doorloopjes 2
Coachen op didactiek in 5 stappen
2022 || Paperback || Tom Sherrington e.a. || Phronese, Uitgeverij
Lucelle Deneer
Docent Teacher College Windesheim, ambassadeur Leraar 24 en De baan van het Leven
Doorloopjes is de inspiratie die ik graag tot mijn beschikking had gehad toen ik zelf aan de lerarenopleiding begon. Als lerarenopleider kan ik nu met Doorloopjes studenten actief laten nadenken over hun ontwikkelingsvraagstuk en hun handelen in de onderwijspraktijk. Bovendien nodigt het uit tot netwerklezen en het voeren van discussies over hoe zij zich tot de genoemde onderzoekers en auteurs ver...
maandag verzonden
Doorloopjes
Een visuele ontwerpgids voor leraren
2022 || Paperback || Tom Sherrington e.a. || Phronese, Uitgeverij
NAOMI SMITS:
Vijftig manieren om je onderwijs te verbeteren met inzichten uit de cognitieve wetenschap.: dit klinkt als muziek in de oren. In woord en beeld leggen Tom Sherrington en Oliver Caviglioli niet alleen het ‘waarom’ en ‘hoe’ uit, maar verrassen ze je ook met vijftig effectieve strategieën om je onderwijs te upgraden. De auteurs hebben deze zogeheten ‘doorloopjes’ lekker overzichtelijk en inhoudelijk verdeeld. Een feest om te lezen, een groter feest om deze doorloopjes i...
Understanding How We Learn
A Visual Guide
2018 || Paperback || Yana Weinstein e.a. || Taylor & Francis
Educational practice does not, for the most part, rely on research findings. Instead, there’s a preference for relying on our intuitions about what’s best for learning. But relying on intuition may be a bad idea for teachers and learners alike.
This accessible guide helps teachers to integrate effective, research-backed strategies for learning into their classroom practice. The book explores exactly what constitutes good evidence for effective learning and teaching strategies, how to make...