Zoekfilters
› Hogeschool Rotterdam (8)
› Hogeschool Utrecht (5)
› Haagse Hogeschool (HHS... (4)
» Toon alle opties (3)
› Management algemeen (20)
› Psychologie algemeen (7)
› Talen algemeen (6)
» Toon alle opties (11)
› Psychiatrie (4)
› Technische en nautisch... (4)
› Filosofie algemeen (3)
› Geschiedenis algemeen (3)
› Leidinggeven, coachen (3)
› Marketing (3)
› Communicatiekunde alge... (2)
› Economie, recht en bed... (2)
› Exacte vakken en infor... (2)
› Onderwijs en opvoeding (2)
› Commerciële Economie (3)
› Social Work (3)
› Ad Pedagogisch Educati... (2)
» Toon alle opties (10)
Studieboeken (76)
vandaag verzonden
Ethiek voor verpleegkundigen / Druk 1
omgaan met morele kwesties in de zorg
2019 || Paperback || Bart Cusveller || Boom
Met Ethiek voor verpleegkundigen leren (aankomende) verpleegkundigen verantwoorde keuzes te maken.
Praktische oefeningen
In het werkveld hebben verpleegkundigen vaak te maken met lastige dillema’s en vraagstukken, waarbij ethiek een fundamentele rol speelt. Aan de hand van praktische oefeningen leren de studenten hun verpleegkundige gereedschap te onderhouden en aan te scherpen.
Het doel van dit boek is om verpleegkundigen te helpen zich in de praktijk te redden wanneer zij geconfronteerd w...
vandaag verzonden
Lean Management Systeem
Hoe Toyota de organisatie succesvol maakt
2019 || Paperback || Jan Wijnand Hoek e.a. || Boom
In Lean Management Systeem worden de filosofie en methodiek van de managementstijl (Shokuba Kasseika) van Toyota, het zogenoemde TMS, uitvoerig beschreven.
Centraal staat de supportive managementstijl die gericht is op het ontwikkelen van een lerende organisatie, op teamontwikkeling en op persoonlijke groei van medewerkers.
Deze managementstijl stelt organisaties in staat een competitieve voorsprong te ontwikkelen via het toepassen van het verbetersysteem (Lean). Achtereenvolgens wordt aandac...
vandaag verzonden
Who is accountable
toerekenbaarheid tussen sales, marketing en communicatie
2019 || Paperback || Werner van Beusekom e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Of je nu in de sales, marketing of communicatie werkt (of gaat werken), dit boek helpt je succesvoller te zijn in je (toekomstige) vak. Je leest hoe organisaties baat hebben van het op één lijn brengen van sales, marketing en communicatie. Je leest ook hoe het delen van kennis, transparante communicatie en het meten en analyseren van data werkprocessen verbeteren.
Sales, marketing en communicatie op één lijn
In de bestaande literatuur is nauwelijks beschreven hoe je sales, marketing en com...
vandaag verzonden
Mijn Binnenste Buiten / Druk 1
werken aan je professionele identiteit
2019 || Paperback || Manon Ruijters e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Het wordt steeds belangrijker om te weten waar je als professional voor staat, wat je basis is, waar je van bent, wat onvervreemdbaar van jou is en je kleur geeft. Dat helpt je in sturing geven aan je eigen ontwikkeling, in het vergroten van veerkracht en wijsheid, en het verstevigen van je eigen expertise.
Waar de auteurs in het boek 'Je Binnenste Buiten' een model hebben ontwikkeld rondom professionele identiteit en de theorie uiteenzetten, is dit een praktijkboek. In dit boek wisselen pra...
vandaag verzonden
Samenwerken: van idee naar afspraak
Aan de slag met jullie samenwerking
2019 || Paperback || Tim Dees e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Samenwerken, dat doen we toch allemaal? Als het om écht ingewikkelde vraagstukken gaat, dan kan niemand die alleen oplossen. Voor die vragen, kansen of ideeën moet je wel samenwerken over organisatiegrenzen, over disciplines, over sectoren heen. Dat lijkt vanzelfsprekend en eenvoudig. De praktijk is echter weerbarstig. Verschillende beelden, verschillende karakters, spraakverwarring, belangen, onduidelijkheid over wie het voor het zeggen heeft. Wat wil je, wat mag je, wat kun je? Een goed b...
vandaag verzonden
Praktijkgericht kwantitatief onderzoek / Druk 1
2019 || Paperback || Hans Doorewaard || Boom
STUDENTENVERSIE
Praktijkgericht kwantitatief onderzoek
Praktisch handboek voor kwantitatief onderzoek
Hans Doorewaard en Brian Tjemkes
Maart 2019 | ISBN 9789024401642 | blz. 176 | € 34,50
Praktijkgericht kwantitatief onderzoek legt uit hoe je een steekhoudend onderzoek op basis van data uitvoert. Dit gebeurt aan de hand van heldere stappen: Hoe zet je een kwantitatief onderzoek op? Hoe voer je het uit? Hoe analyseer je gegevens? Hoe schrijf je een goed en helder rapport?
Uniek aan dit boek
...
vandaag verzonden
Handboek verstandelijke beperking / 2e herziene druk
Vijfentwintig succesvolle methoden
2019 || Paperback || Jac de Bruijn e.a. || Boom
In dit handboek staan 25 methoden voor zorg aan en ondersteuning van mensen met een verstandelijke beperking. Niet alleen bekende methoden als Methode Vlaskamp of Methode Heijkoop, maar ook nieuwe methoden als ARGOS, Girls’ Talk+, Sterker dan de kick en Mijn Levensverhaal. Elke methode bevat een beschrijving van doelstelling, doelgroep, werkwijze, wetenschappelijk kader en casuïstiek. Handboek verstandelijke beperking biedt professionals van verschillende achtergronden een gemeenschappelij...
vandaag verzonden
Design Thinking
Radicaal veranderen in kleine stappen
2019 || Paperback || Guido Stompff || Boom || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Leer van designers en pas hun werkwijze toe op je eigen organisatie!
Waarom een nieuwe denk- en werkwijze?
Kun je op zoek zijn naar iets wat je nog niet kent? Wellicht een vreemde, maar uiterst relevante vraag als je iets nieuws moet bedenken. Onze klassieke manier van denken is gericht op het zoeken naar oorzaken en het nemen van beslissingen. Deze denkwijze gaat uit van de bestaande wereld, maar is ontoereikend om die van de toekomst te bedenken.
Wat biedt design thinking?
Leer van designer...
vandaag verzonden
Duurzame businessmodellen / Druk 1
2019 || Paperback || Keimpe de Vries e.a. || Boom
De Nederlandse overheid streeft er naar om de Nederlandse economie in 2050 circulair te laten zijn. Om circulair te kunnen handelen zijn nieuwe manieren van denken, gedrag én andere businessmodellen nodig.
In ‘Duurzame businessmodellen’ beschrijven de auteurs hoe bedrijven circulariteit en duurzaamheid kunnen vormgeven. In tien hoofdstukken komen onderwerpen als duurzame businessmodellen, verandering in denken, manieren van organiseren, bewegingsredenen en context aan bod.
Het boek kijkt...
morgen verzonden
Kernbegrippen van professionele communicatie / Druk 2
2019 || Paperback || Peter 't Lam e.a. || Boom
Kernbegrippen van professionele communicatie bied je de theoretische en praktische basis voor een goede start in de communicatie. Centraal staat professionele communicatie: de communicatie voor, vanuit of met organisaties. Aan de hand van een toegankelijk schema leer je de basisbegrippen kennen, zoals visie, publieksgroepen, content, context en aanpak. Alles wat de beginnende communicatieprofessional nodig heeft, helder uitgelegd door Paula Zweekhorst en Peter ’t Lam.
Kernbegrippen van prof...