Zoekfilters
› Hogeschool Rotterdam (5)
› Hanzehogeschool Gronin... (3)
› Hogeschool Utrecht (3)
Studieboeken (11)
vandaag verzonden
ZorgBasics Praktijkgericht onderzoek / Druk 3
2023 || Paperback || Joan Verhoef e.a. || Boom
ZorgBasics Praktijkgericht onderzoek beschrijft fasen en methoden van praktijkgericht onderzoek en gaat in op verschillende (kwalitatieve en kwantitatieve) methoden om gegevens te verzamelen en te verwerken.
In alle hoofdstukken worden voorbeelden beschreven uit de praktijk van ergotherapeuten, fysiotherapeuten, logopedisten of verpleegkundigen.
Het laatste hoofdstuk geeft aanwijzingen voor het schrijven van een verslag of artikel.
ZorgBasics Praktijkgericht onderzoek is bedoeld voor hbo-stud...
vandaag verzonden
Dialoog - De beroepsrollen van de logopedist / Druk 2
een theoretisch en praktisch perspectief op de beroepsrollen van de logopedist
2014 || Paperback || Annemarie Meulenberg-Brouwer e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
De logopedist draagt bij aan het participeren van mensen in het dagelijks leven. Gezien het domein van het beroep betekent dit dat de logopedist zich zal inspannen om cliënten aan het woord te laten komen.
In Dialoog worden verbanden gelegd tussen de beroepsrollen en ontwikkelingen in het vakgebied, waardoor de logopedist van de toekomst beter voorbereid is op de uitoefening van het beroep in de volle breedte. Met dit boek wordt in zeven 'kleine verhalen' het belang van de dialoog en communi...
morgen verzonden
Handboek taalontwikkeling, taalpathologie en taaltherapie
bij Nederlandssprekende kinderen
2021 || Paperback || Sieneke Goorhuis-Brouwer e.a. || Boom
Deze uitgave verscheen oorspronkelijk in 2000/2001 als gebonden boek, de inhoud is ongewijzigd in deze paperback editie.
In elkaar grijpende factoren
De ontwikkeling van het taalgebruik is verbonden met de cognitieve, de motorische en de sociaal-emotionele ontwikkeling. Dit proces van in elkaar grijpende factoren is zo gecompliceerd dat er heel verschillende taalproblemen en taalstoornissen kunnen ontstaan.
Taalontwikkelingsstoornissen kunnen voor kinderen een ernstige ontwikkelingsbedreiging...
morgen verzonden
Dyslectische kinderen leren lezen / Druk 1
Werkvormen voor de behandeling van leesproblemen
2018 || Paperback || Anneke Smits e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Kinderen leren lezen op school. Dat is bij uitstek de plek om hun leesvaardigheid te oefenen. De school draagt ook verantwoordelijkheid als het leesleerproces anders verloopt dan verwacht. Het is belangrijk dat scholen kinderen met leesproblemen signaleren en begeleiden.
Effectieve werkvormen
In Dyslectische kinderen leren lezen wordt een groot aantal concrete werkvormen voor het lezen besproken: voor individuele begeleiding, voor het werken in kleine groepjes en voor klassikaal lezen. Bij a...
morgen verzonden
Pahn-methodiek / Druk 3
2016 || Paperback || B. Hesselink || Boom
Dit werkcahier gaat in op de stapsgewijze opbouw van de Pahn-methodiek, ontwikkeld door prof.dr. J. Pahn. Het nasaleren staat centraal. In de opzet van dit werkcahier is een grote plaats ingeruimd om zelfstandig te oefenen zodat theorie en praktische vaardigheden in evenwicht zijn.
Pahn-methodiek is een van de werkcahiers uit de skillslab-serie voor logopedische vaardigheden. Deze serie is bedoeld om zo zelfstandig mogelijk nieuwe vaardigheden te leren. De serie besteedt aandacht aan technisch...
morgen verzonden
Evidence-based practice voor paramedici / Druk 5
gezamenlijke geïnformeerde besluitvorming
2020 || Paperback || Chris Kuiper e.a. || Boom
Om goede en verantwoorde zorg te kunnen bieden, streeft de paramedicus naar evidence-based practice. Evidence-based practice is het zorgvuldig, expliciet en oordeelkundig gebruik van het huidige beste bewijsmateriaal en evidence om beslissingen te nemen met individuele patiënten om de zorgverlening te verbeteren. De praktijk van evidence-based practice impliceert het integreren van individuele professionele kennis van de paramedicus met de wens en voorkeur van de patiënt en het beste extern...
morgen verzonden
Accentmethode / Druk 3
2012 || Paperback || H. van der Pol-Top || Boom
In dit cahier zijn de logopedische technische vaardigheden uitgewerkt met betrekking tot het logopedisch handelen. Bij de opzet van de cahiers is ervan uitgegaan dat cliënten zo weinig mogelijk dienen te worden geconfronteerd met ongeoefende studenten logopedie. Daarom is een grote plaats ingeruimd voor praktisch bezig zijn. Alleen door herhaaldelijk en gevarieerd te oefenen is het mogelijk om al tijdens de studie de meeste vaardigheden zodanig 'in de vingers te krijgen' dat toepassing op 'e...
morgen verzonden
Skillslabserie voor logopedische vaardigheden / Druk 3
Eutonie, houding, adem Werkcahier
2003 || Paperback || M. Frankort || Boom
Dit cahier biedt kennis en achtergrondinformatie over de vaardigheden met betrekking tot eutonie, houding en adem. In inhoudelijke analyses wordt de uitvoering van de oefeningen stapsgewijs beschreven met daarbij de specifieke observatiepunten en correcties. Vervolgens leert men in deze training de oefeningen ten aanzien van eutonie, houding en adem op een verantwoorde wijze te instrueren en te begeleiden.
morgen verzonden
Reflecteren voor paramedici / Druk 1
2020 || Paperback || Riet Koetsenruijter e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Reflecteren is een begrip dat verbonden is met de paramedische beroepsuitoefening. Uiteindelijk gaat kwaliteit van zorg immers om wat mensen daadwerkelijk doen. Het is juist dit handelen dat centraal staat in Reflecteren voor paramedici. Door te reflecteren leer je het eigen handelen beter te doorgronden en kun je je ontwikkelen tot een kritische, analytische professional. Reflecteren kun je individueel doen, op elk moment en op elke plaats. Je kunt dit ook samen met anderen doen, bijvoorbeel...
morgen verzonden
Coblenzer / Druk 3
2011 || Paperback || M. Frankort || Boom
In dit cahier staat de stemscholing volgens Horst Coblenzer centraal. Gemeenschappelijk doel van de oefeningen is het herstellen van de coördinatie van alle componenten die bij het spreekproces zijn betrokken. In dit cahier worden een aantal oefeningen van Coblenzer inhoudelijk geanalyseerd. De keuze van deze oefeningen is bepaald door de mate van bruikbaarheid in de logopedische stembehandeling.