Zoekfilters
› Saxion (19)
› Hogeschool Rotterdam (16)
› Haagse Hogeschool (HHS... (15)
» Toon alle opties (12)
› Zuyd Hogeschool (8)
› Fontys Hogescholen (7)
› Christelijke Hogeschoo... (6)
› Avans Hogeschool (3)
› Aeres Hogeschool (2)
› EuroCollege (2)
› HAN University of Appl... (2)
› Hanzehogeschool Gronin... (2)
› Hogeschool Inholland (2)
› NHL Stenden Hogeschool (2)
› Van Hall Larenstein Un... (2)
Studieboeken (34)
morgen verzonden
Algemene economische basisprincipes / Druk 5
2021 || Paperback || J. de Jong e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Een toegankelijk geschreven inleiding in algemene economie;
- functioneel ingestoken en voorzien van vele praktijkvoorbeelden;
- bijzonder geschikt voor opleidingen met een beperkt aantal credits voor algemene economie.
Algemene economische basisprincipes behandelt kort en bondig de beginselen van de algemene economie en dan met name die principes die relevant zijn voor het bedrijfsleven. Het boek laat studenten kennismaken met micro- en macro-economie, monetaire economie en internationale ...
morgen verzonden
Basisboek Logistiek / Druk 3
2021 || Paperback || Ad van Goor e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- De ideale kennismaking met het vakgebied voor opleidingen waar logistiek geen hoofdvak is;
- sterke koppeling met de beroepspraktijk;
- compact en toegankelijk, met een heldere structuur.
Basisboek logistiek geldt als dé inleiding in de logistiek. Het biedt zowel een kennismaking als een overzicht voor studenten en professionals met een geringe logistieke kennis. In dit toegankelijke basisboek staat de klant centraal in het logistieke proces.
In zeven hoofdstukken leert de student welke ac...
morgen verzonden
Commerciële calculaties 1 / Druk 8
Rekenen op NIMA A-niveau
2021 || Paperback || John Smal e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
• Gericht op zowel strategische als operationele marketingplannen;
• geeft studenten een goed inzicht in commerciële berekeningen aan de hand van praktische voorbeelden;
• optimale voorbereiding op het calculatiedeel van het NIMA A-examen.
Commerciële calculaties 1 sluit nauw aan bij de wens van veel hbo-docenten marketing om hun studenten in staat te stellen commerciële berekeningen te maken voor strategische en operationele plannen in het werkveld.
Dit boek biedt een systematisch ...
morgen verzonden
Basis van bedrijfseconomie voor non-financials / Druk 2
2022 || Paperback || Rien Brouwers e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Modulaire opbouw;
- afgestemd op veel voorkomende beroepsproducten en beroepshandelingen;
- ook volledig digitaal beschikbaar, inclusief uitgebreide online ondersteuning.
Basis van bedrijfseconomie voor non financials sluit met zijn modulaire opbouw goed aan op het veranderende onderwijs, wat steeds verder flexibiliseert. Deze uitgave is vrij in te zetten en bevat alle relevante bedrijfseconomische onderwerpen, opgedeeld in modules per onderwerp. Deze modules zijn afgestemd op veelvoorkomen...
morgen verzonden
Leren communiceren / Druk 8
2021 || Paperback || C. Jansen e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
• Al ruim veertig jaar het meest gebruikte communicatiehandboek in het hoger onderwijs;
• biedt een stevige kennisbasis en volop mogelijkheid om nieuwe vaardigheden te oefenen;
• aansprekend geïllustreerd en voorzien van uitgebreide digitale ondersteuning.
Volgens de nieuwe wet Taal en toegankelijkheid moeten universiteiten en hogescholen de uitdrukkingsvaardigheid in het Nederlands van hun Nederlandstalige studenten bevorderen. Dat betekent dat die studenten over de volle breedte van ...
morgen verzonden
Strategische en operationele marketingplanning - Kernstof-B / Druk 8
2022 || Hardcover || Gebrand Rustenburg e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Standaardwerk op het gebied van marketingplanning;
- sluit aan op de meest actuele NIMA-B exameneisen;
- veel praktijkvoorbeelden en cases.
Strategische en operationele marketingplanning – Kernstof B is al jaren een standaardwerk op het gebied van marketingplanning, -strategie en -management.
In dit boek is volop aandacht voor strategische issues, de internationale dimensie, B2B en online marketing. Aan de hand van vele praktische voorbeelden worden de verbanden tussen de verschillende th...
Marketingcommunicatiestrategie / Druk 9
2023 || Paperback || Ko Floor e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Gerenommeerde methode met een zeer goede positie in het hoger onderwijs;
-[ state of the art kennis over digitale communicatie;
- actuele cases en voorbeelden uit de communicatiepraktijk.
De ontwikkelingen op het gebied van marketingcommunicatiestrategie gaan ontzettend snel. Zo is er de afgelopen jaren in Nederland meer geld uitgegeven aan online marketingcommunicatie dan aan communicatie in offline media. We zien bovendien dat marketingcommunicatie steeds vaker is gericht op het creëren ...
morgen verzonden
Commerciële calculaties 2 / Druk 6
2017 || Paperback || Gerard Minnaar e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Bij het opstellen van zowel strategische als operationele marketingplannen moet een marketeer zijn beslissingen bedrijfseconomisch kunnen onderbouwen. Commerciële calculaties 2 reikt je hiervoor het model van het strategische marketingplanningsproces aan, een handzame leidraad voor calculaties op marketingmanagementniveau.
Waarom kiezen voor Commerciële calculaties 2?
* Leert je marketingplannen bedrijfseconomisch te onderbouwen;
* reikt een overzichtelijk model aan;
* bevat veel oefenopgaven...
morgen verzonden
Inleiding tot de marketing / Druk 5
2020 || Paperback || Bronis Verhage || Noordhoff || ook als eBook
- Complete en toegankelijke kennismaking met het vakgebied marketing;
- leert hoe slagvaardig een marketingbeleid uit te stippelen;
- nieuwe editie met actuele thema’s, voorbeelden en casussen.
Inleiding tot de marketing geeft een compleet beeld van de beginselen van marketing en leert hoe een slagvaardig marketingbeleid uit te stippelen. Het geeft actuele inzichten, ontwikkelingen en trends op het gebied van marketing. De rol van online marketing, de invloed van social media op het koopged...
morgen verzonden
Externe verslaggeving / Druk 10
2021 || Paperback || Prof.Dr. M.N. Hoogendoorn e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Focus op zowel economische als juridische aspecten;
- volop aandacht voor (inter)nationale regelgeving;
- uitstekend geschikt voor zelfstudie.
Externe verslaggeving is al jarenlang een begrip op het gebied van jaarverslaggeving. Het boek belicht zowel de economische als de juridische richtlijnen en bepalingen voor het opstellen van de jaarrekening.
Het boek bestaat uit drie delen. In het eerste deel staat de omgeving van de onderneming en (inter)nationale regelgeving centraal. In deel 2 kom...