Zoekfilters

Opleiding
Ad Ondernemen (2)
Bedrijfskunde (2)
Communicatie (2)
» Toon alle opties (3)

Studieboeken (6)

35,95
Vóór 16:30 uur besteld,
vandaag verzonden
met 5% korting 34,15
+
Bestel

Mijn Binnenste Buiten / Druk 1

werken aan je professionele identiteit

2019 || Paperback || Manon Ruijters e.a. || Boom || met inkijkexemplaar

Het wordt steeds belangrijker om te weten waar je als professional voor staat, wat je basis is, waar je van bent, wat onvervreemdbaar van jou is en je kleur geeft. Dat helpt je in sturing geven aan je eigen ontwikkeling, in het vergroten van veerkracht en wijsheid, en het verstevigen van je eigen expertise.

Waar de auteurs in het boek 'Je Binnenste Buiten' een model hebben ontwikkeld rondom professionele identiteit en de theorie uiteenzetten, is dit een praktijkboek. In dit boek wisselen pra...

39,95
Vóór 16:30 uur besteld,
vandaag verzonden
met 5% korting 37,95
+
Bestel

Systeemdenken / Druk 2

van goed bedoeld naar goed gedaan

2022 || Paperback || Jaap Schaveling e.a. || Boom || met inkijkexemplaar

Hoe komt het dat grotere inspanningen van de afdeling Verkoop leiden tot een lagere omzet? Waarom neemt de werkdruk alleen maar toe, ook als we hulp inhuren? Hoe goed we het allemaal ook bedoelen, met sommige 'oplossingen' verergeren we de problemen juist. Hoe is die paradox te omzeilen?

Systeemdenken geeft nieuw inzicht in complexe situaties. Elke organisatie is een systeem dat uit onderdelen bestaat. Systeemdenken leert je te zien hoe die onderdelen elkaar beïnvloeden. Zo ontdek je de vaste...

37,25
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 35,39
+
Bestel

Marktonderzoek - design

Door de boom het bos zien

2021 || Paperback || Iris van Hest || Boom || met inkijkexemplaar

Marktonderzoek-design introduceert de ‘onderzoeksboom’, een model dat je inzicht geeft in de complexiteit van marktonderzoek en de verschillende onderzoekstechnieken die je daarbij kunt inzetten.

Het boek laat je stapsgewijs zien hoe je op een gestructureerde, creatieve en logische manier marktonderzoek ontwerpt. Daarbij staat steeds de link met het eigenlijke marketingvraagstuk centraal: welk type vragen werken bij loyaliteitsonderzoek, hoe leg je een customer journey vast of achterhaal ...

36,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 35,10
+
Bestel

Van idee naar start-up / Druk 2

Een praktisch stappenplan naar product-marktfit

2023 || Paperback || Sabine Kerkemeijer-Van der Peijl e.a. || Boom || met inkijkexemplaar

Van idee naar start-up biedt een beproefd stappenplan voor iedereen die een onderneming wil beginnen of een idee heeft voor een nieuw product, nieuwe dienst of innovatief project. Het laat je zien hoe je een product (of dienst) ontwikkelt dat inspeelt op de behoeften van de klant en tegelijkertijd levensvatbaar is. De methode is gebaseerd op het gedachtengoed van titels zoals Lean Startup, Design Thinking en Business Model Generatie.

Dit boek begeleidt de student stap voor stap van businessid...

34,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 33,20
+
Bestel

Reputatie onder druk / Druk 1

het managen van reputaties in een veranderende samenleving

2014 || Paperback || Frank Peters || Boom

Reputatiemanagement en crisiscommunicatie zijn cruciaal in een tijd waarin thema's als vertrouwen, ethiek en transparantie centraal staan. Organisaties, bedrijven en bestuurders liggen onder een vergrootglas; ze waren nog niet

eerder zo kwestbaar als tegenwoordig. Denk aan Shell en Nigeria, T-Mobile en Youp van 't Hek, of de examenfraude bij InHolland. De omgeving rekent, geholpen door internet en social media, keihard met u af als er zich onrechtmatigheden voordoen. Een zorgvuldig opgebouwde ...

33,50
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 31,83
+
Bestel

Kus de visie wakker / Druk 1

organisaties energiek en effectief maken

2015 || Paperback || Hans van der Loo e.a. || Boom

Visie is hot. Na vele jaren van effi ciencyverbetering, kostenreductie en

sanering, richten organisaties zich nu op dieperliggende vragen als:

waarom bestaan wij eigenlijk? Waar staan we voor? Waar willen we

heen? Wat zijn onze unieke kwaliteiten? Om deze vragen te kunnen

beantwoorden is een visie nodig. Een visie bindt mensen en geeft richting.

Het is een bron van energie en draagt bij aan een verhoogde effectiviteit.

Het is het kloppend hart van een organisatie.

Maar wat houdt visie nu prec...