Resultaten (4)
maandag verzonden
In goede handen / Druk 1
handboek voor levensbeschouwelijke communicatie en identiteit
2014 || Hardcover || Jos van Remundt || Koninklijke Van Gorcum
Ik heb in vele organisaties gewerkt. Telkens was en is mijn verbazing groot: hoe kan het dat mensen zich zo opsluiten in hun eigen hokje, hun eigen gelijk. Iedere poging om jonge mensen te leren dat de wereld groter is dan hun eigen denkraam, heeft mijn warme ondersteuning. Ik ben ervan overtuigd, dat In Goede Handen een bijdrage levert aan het vergroten van het wereldje van onze schoolkinderen. Zodat zij nieuwsgierig kunnen worden naar de levensbeschouwing van anderen in plaats van daar bang...
maandag verzonden
Beter spelen en bewegen met kleuters / Druk 3
2016 || Hardcover || Mariska Beenhakker e.a. || Thema spelen met gedrag
Werken met kleuters is een vak apart en bewegingsonderwijs is een apart vak. Die twee gecombineerd verdienen een eigen boek. Een bundeling van veel bestaande theorie over kleuters, over het hoe en waarom van bewegingsonderwijs en vooral over het vakkundig begeleiden van ‘kleuters in beweging’.
Het lezen en toepassen van de kennisbasis helpt je bij het voorbereiden, verzorgen en evalueren van de lessen bewegingsonderwijs specifiek met kleuters. Het het boek en de bijbehorende extra's (boek...
maandag verzonden
Open Boek
Handboek leesbevordering door Jos Walta
2011 || Hardcover || Jos Walta || Kinderboekenwinkel De Boekenberg
Als kinderen met plezier en interesse lezen, lezen ze meer en beter. Kinderboeken zijn daarom belangrijk voor de leesbevordering. Leesbevordering zou daarom de basis van het lesonderwijs moeten zijn. Dat is het uitgangspunt van dit handboek. Daarin heeft de leescoördinator de rol van spin in het web. Een adequate schoolbibliotheek is de motor. De boekenkring zorgt voor een verbinding van de werkvormen als rotonde van de leesbevordering. De visie van leesbevordering is voorzien van vele prakt...
Basisdocument bewegingsonderwijs voor het basisonderwijs / Druk 6
2011 || Hardcover || Chris Mooij e.a. || Jan Luiting Fonds
Wat willen we kinderen leren in de lessen bewegingsonderwijs op de basisschool en welke kwaliteit streven we daarbij na? Hoe geef je kinderen een brede introductie in de bewegingscultuur?
In het Basisdocument bewegingsonderwijs worden twaalf leerlijnen uitgewerkt. Deze leerlijnen zijn geordend rond overeenkomstige bewegingsproblemen. Tevens worden tussendoelen voor de verschillende leeftijdsgroepen beschreven, waarmee de longitudinale lijn van vier tot en met twaalf jaar zichtbaar wordt. Daar...