Resultaten (6)

27,50
Vóór 16:30 uur besteld,
vandaag verzonden
met 5% korting 26,13
+
Bestel

ZorgBasics Praktijkgericht onderzoek / Druk 3

2023 || Paperback || Joan Verhoef e.a. || Boom

ZorgBasics Praktijkgericht onderzoek beschrijft fasen en methoden van praktijkgericht onderzoek en gaat in op verschillende (kwalitatieve en kwantitatieve) methoden om gegevens te verzamelen en te verwerken.

In alle hoofdstukken worden voorbeelden beschreven uit de praktijk van ergotherapeuten, fysiotherapeuten, logopedisten of verpleegkundigen.

Het laatste hoofdstuk geeft aanwijzingen voor het schrijven van een verslag of artikel.

ZorgBasics Praktijkgericht onderzoek is bedoeld voor hbo-stud...

89,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 85,45
+
Bestel

Implementatie / Druk 8

Effectieve verbetering van de patiëntenzorg

2023 || Paperback || Michel Wensing e.a. || Bohn Stafleu van Loghum

Dit boek helpt zorgverleners, leidinggevenden, staffunctionarissen, beleidsmakers en onderzoekers om patiëntenzorg op een effectieve manier te verbeteren. Het geeft een praktische, stapsgewijze aanpak voor de implementatie van innovaties in de gezondheidszorg, die rekening houdt met de weerbarstigheid van de praktijk.In Implementatie ligt de nadruk op het verbeteren van het handelen van artsen, verpleegkundigen, paramedici, andere zorgverleners, en de teams waarin zij wer...

39,90
Vóór 16:30 uur besteld,
vandaag verzonden
met 5% korting 37,91
+
Bestel

Patiëntgericht communiceren in de ggz / Druk 3 (Geheel herzien)

2023 || Paperback || Remke van Staveren || Boom

Goede zorg begint bij goede communicatie

Goede, herstelondersteundende zorg begint bij goed communiceren. Je richt je daarbij op de cliënt of patiënt: wat is er met hem gebeurd? Wat heeft hij nodig? Je wilt contact maken, subtiel invoegen, écht luisteren naar de cliënt en zijn naasten, om vervolgens samen te werken aan diens herstel. Daarvoor moet je als hulpverlener echt zijn, empathie tonen en flexibel durven zijn. Soms ben je de redder in nood, andere keren een ondersteunende coach, ma...

49,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 47,45
+
Bestel

Verpleegkundige ondersteuning bij zelfmanagement en eigen regie / Druk 2

2023 || Paperback || AnneLoes van Staa e.a. || Bohn Stafleu van Loghum

Dit boek helpt verpleegkundigen, studenten verpleegkunde, verpleegkundig specialisten en praktijkondersteuners het zelfmanagement van patiënten te ondersteunen. Dat behoort tot de kerntaak van elke verpleegkundige. De herziene uitgave van het boek geeft daarvoor de actuele kennis, traint de vaardigheden en bespreekt de gewenste attitude, zoals een open houding, goede gespreksvoering en samenwerking met de patiënt en andere (mantel)zorgverleners.

Verpleegkundige ondersteuning bij zelfmanagem...

74,90
Vóór 16:30 uur besteld,
vandaag verzonden
met 5% korting 71,16
+
Bestel

Handboek Verpleegkundige diagnosen / Druk 6

2023 || Paperback || Lynda Juall Carpenito || Noordhoff

Het Handboek Verpleegkundige diagnosen (6e editie) van Lynda Carpenito biedt een helder overzicht van verpleegkundige diagnosen, beoogde resultaten en relevante interventies. In dit handboek worden de internationale verpleegkundige standaarden (NANDA-I, NIC, NOC) gebruikt. De auteur heeft naast alle NANDA-I verpleegkundige diagnosen (2021-2023) nog verschillende diagnosen toegevoegd.

Het Handboek Verpleegkundige diagnosen is de opvolger van het Zakboek Verpleegkundige diagnosen (5e editie, IS...

37,50
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 35,63
+
Bestel

Interprofessioneel samenwerken in zorg, welzijn en onderwijs / Druk 2

2023 || Paperback || Yvonne van Zaalen e.a. || Coutinho

Professionals in zorg, welzijn en onderwijs moeten adequaat met elkaar samenwerken om optimale zorgverlening of ondersteuning te kunnen bieden aan burgers binnen onze participatiemaatschappij. Hierbij is het belangrijk om niet alleen goed samen te werken met andere professionals, maar ook samen met de cliënt, als medebeslisser en eigenaar van het proces. Samenwerken gaat echter niet vanzelf. Het vraagt om het ontwikkelen van competenties die nodig zijn om te kunnen functioneren in een interp...