Zoekfilters
Geen verdere filters gevondenResultaten (3)
vandaag verzonden
Wijs worden met bronverhalen / Druk 1
een visie- en praktijkboek voor leraren basisonderwijs
2017 || Hardcover || Bas van den Berg || Kwintessens
Hoe maak je kinderen nieuwsgierig naar levensbeschouwelijke verhalen? Hoe ontwerp je levensbeschouwelijk onderwijs dat uitdagend en waardevol is voor alle leerlingen, ongeacht hun achtergrond?
Dit visie- en praktijkboek wil leraren basisonderwijs vertrouwd maken met een creatieve, dialogische en kritische benadering van levensbeschouwelijk onderwijs. Een visie waarin het leren kennen van zinrijke bronverhalen uit verschillende levensbeschouwelijke tradities door leerlingen centraal staat.
Basisdocument bewegingsonderwijs voor het basisonderwijs / Druk 6
2011 || Hardcover || Chris Mooij e.a. || Jan Luiting Fonds
Wat willen we kinderen leren in de lessen bewegingsonderwijs op de basisschool en welke kwaliteit streven we daarbij na? Hoe geef je kinderen een brede introductie in de bewegingscultuur?
In het Basisdocument bewegingsonderwijs worden twaalf leerlijnen uitgewerkt. Deze leerlijnen zijn geordend rond overeenkomstige bewegingsproblemen. Tevens worden tussendoelen voor de verschillende leeftijdsgroepen beschreven, waarmee de longitudinale lijn van vier tot en met twaalf jaar zichtbaar wordt. Daar...
vandaag verzonden
Onderwijs in bewegen op de basisschool / Druk 3
Basiskennis voor de vakspecialist bewegingsonderwijs
2020 || Hardcover || Theo de Groot || Thema Spelen met Gedrag
Onderwijs in bewegen op de basisschool – basiskennis voor de vakspecialist bewegingsonderwijs is een rugzak gevuld met praktische tips, kennis en gereedschap om kwalitatief goede lessen bewegingsonderwijs te verzorgen.
Lesgeven kun je niet aan de hand van een checklist. Er zijn geen recepten waardoor leerlingen aan het eind van het schooljaar de gewenste bewegingscompetenties laten zien. Wel zijn er ingrediënten om betekenisvolle bewegingslessen te ontwerpen, en die inhoudelijk en kwalitat...