Zoekfilters
Resultaten (8)
vandaag verzonden
Praktijkboek sociologie / Druk 15
2022 || Paperback || Harry Hendrix e.a. || Boom || met inkijkexemplaar || ook als eBook
De sociologische theorie helpt de zorgverlener om meer inzicht te krijgen in het eigen gedrag, dat van cliënten en hun problemen. De theorie maakt ook duidelijk hoe belangrijk het is om de omgeving te betrekken bij de aanpak van die problemen, want juist daar liggen veel kansen. Het Praktijkboek sociologie maakt de praktische kant van de theorie inzichtelijk aan de hand van uiteenlopende en aansprekende praktijksituaties. Het laat zien hoe zorgverleners hun kennis van de sociologische theori...
morgen verzonden
Opgelet! / Druk 2
Systematisch signaleren in maatschappelijke ondersteuning en eerstelijnszorg
2013 || Paperback || Margot Scholte e.a. || Coutinho || ook als eBook
Door de grote maatschappelijke veranderingen is signaleren als taak steeds belangrijker geworden in het sociaal werk. Hulpverleners, stafmedewerkers en managers hebben echter geregeld moeite met signaleren.
In Opgelet! wordt beschreven hoe signaleren systematisch kan worden uitgevoerd. De auteurs beantwoorden eerst een aantal basale vragen, zoals: Wat is signaleren? Waarom is signaleren belangrijk? En welke deskundigheden zijn ervoor nodig? Vervolgens zetten zij aan de hand van een stappenpla...
morgen verzonden
Muzisch-agogische methodiek / Druk 6
Muzisch interveniëren in het sociaal werk
2015 || Paperback || Dineke Behrend e.a. || Coutinho || ook als eBook
Het werkveld van de sociale professional verandert razendsnel. Een creatieve en innovatieve beroepshouding is een onmisbare basis voor het professioneel handelen van deze tijd. In een tijdperk waarin 21st century skills voor elk beroep belangrijker worden, helpt deze uitgave sociale professionals een beroepshouding en specifieke vaardigheden te ontwikkelen om op doelgerichte en methodische wijze met mensen te werken.
Muzische agogische methodiek beschrijft een methode om met creatieve midde...
morgen verzonden
Rapporteren in de hulp- en dienstverlening / Druk 5
2018 || Paperback || Judith ter Horst || Coutinho || ook als eBook
In het verlengde van goede hulpverlening ligt goed rapporteren over cliënten. Een goed rapport is een middel om de hulpverlening vast te leggen en verder te brengen. Het vormt een verantwoording van de gekozen werkwijze en het kan een onderbouwing zijn van keuzes en adviezen. Het is het visitekaartje van de schrijver, van de organisatie die hij vertegenwoordigt en van de beroepsgroep hulp- en dienstverleners als geheel.
In Rapporteren in de hulp- en dienstverlening staat schrijven centraal. ...
morgen verzonden
Praktijkboek presentie / Druk 1
2019 || Paperback || Elly Beurskens e.a. || Coutinho || ook als eBook
Het bevorderen van een inclusieve samenleving waarin men omziet naar, en zorgdraagt voor elkaar, met in het bijzonder aandacht voor diegenen die het meest kwetsbaar zijn, dat is het doel van presentie.. De presentiebenadering streeft ernaar om te zijn 'met' mensen die zijn aangewezen op professionele steun om er zo 'voor' hen te kunnen zijn. Het Praktijkboek presentie geeft studenten en professionals inzicht in de presentiebenadering over de volle breedte.
Het boek bespreekt de thema's die bi...
morgen verzonden
Handboek Steunend Relationeel Handelen / Druk 2
Werken aan herstel en kwaliteit van leven
2022 || Paperback || Jean Pierre Wilken e.a. || SWP
In zorg en welzijn is er verschuiving gaande van instrumentele zorg naar relationele zorg. De relatie tussen professional en cliënt vormt de bedding voor goede zorg. Hierbij wordt persoonsgerichte zorg ingebed in de betekenis van sociale netwerken. Daarnaast is het belangrijk dat de samenleving de mogelijkheden biedt om mee te tellen en mee te doen. Individuele dienstverlening richt zich ook op maatschappelijk functioneren en sociale inclusie. Dit handboek belicht al deze facetten.
In de met...
morgen verzonden
Relaties hanteren / Druk 4
2020 || Paperback || Huib Terlouw e.a. || ThiemeMeulenhoff bv || met inkijkexemplaar
Een must-have voor elke hulpverlener in het sociaal-agogisch werk, met nieuwste inzichten en aanpakken, ondersteund met video's
Relaties hanteren bestaat uit twee delen. In deel A lees je over de grondhouding en de vaardigheden die je als hulpverlener nodig hebt. In deel B worden zeven verhelderende gesprekstechnieken beschreven die direct
en goed inzetbaar zijn.
In het boek wordt regelmatig verwezen naar videofragmenten van de verschillende gesprekstypen. Je vindt deze fragmenten op de bijbehor...
morgen verzonden
Leren reflecteren / Druk 4
2021 || Paperback || Lida Nijgh e.a. || Boom
Dit product bestaat uit een boek inclusief website met hierop o.a. het online boek.
Reflecteren is iets wat we bijna iedere dag doen. We staan stil bij de dingen die we gedaan en meegemaakt hebben. Of we denken na over iets wat we dachten of voelden in een bepaalde situatie. Reflectie is geen geforceerd zoeken naar iets, maar met een nieuwsgierige open blik op zoek gaan naar een deel van jezelf dat je nog niet kent. Met als doel inzicht krijgen in je handelen, gedrag en drijfveren. En jezelf ...