Zoekfilters
Resultaten (4)
morgen verzonden
Klassiek vakwerk - Achtergronden van het NT2-onderwij s
achtergronden van de NT2-onderwijs. de beste artikelen uit 5 jaar Vakwerk
2014 || Paperback || B. Bossers || Boom || met inkijkexemplaar
Het geven van goed NT2-onderwijs vraagt vakinhoudelijke kennis en didactische vaardigheid. Het een kan niet zonder het ander. In dit boek met gebundelde artikelen uit de Vakwerkreeks worden beide dan ook steeds gecombineerd. De artikelen bieden niet alleen theoretisch houvast, maar ze staan ook vol praktische suggesties, lestips en nieuwe werkvormen. Praktische bruikbaarheid en theoretische verdieping gaan hand-in-hand. De artikelen leveren zodoende een waardevolle bijdrage aan weldoordacht ...
morgen verzonden
FC Sprint2 - Grenzeloos leren
grenzeloos leren
2008 || Paperback || J. Deutekom || Boom || met inkijkexemplaar
Hoe haal je het beste uit je leerlingen? FC-SprintĀ² is het verslag van een zoektocht naar effectiever onderwijs. Wat is een stimulerende leeromgeving? Wanneer nemen de leerlingen zelf het initiatief? Auteur Jan Deutekom stuitte op grenzen in het onderwijs die het leerproces bemoeilijken en zelfs tegenwerken. Zijn zoektocht heeft geleid tot een nieuwe, opmerkelijke onderwijsaanpak waarmee verrassende resultaten worden geboekt.
FC Sprint2 is een geheel andere aanpak van het aanleren van Nederla...
Door taal de wereld ontmoeten
2024 || Paperback || Linda Vaessen-Moonen || Boom
morgen verzonden
Meertaligheid en onderwijs
Nederlands plus
2018 || Paperback || Orhan Agirdag e.a. || Boom
Nederland en Vlaanderen worden steeds meertaliger. Die talige diversiteit is een rijkdom voor de samenleving en het onderwijs, maar brengt ook nieuwe uitdagingen met zich mee. Enerzijds wordt meertaligheid gezien als een cruciale katalysator op het vlak van burgerschap en economie. Anderzijds, wordt het aangewezen als een oorzaak van achterstanden bij leerlingen met een meertalige achtergrond.
Visies op meertaligheid: wetenschap en praktijk
In dit boek delen verschillende schrijvers hun visi...