Resultaten (5)
Hoe maken we (beter) onderwijs?
2025 || Paperback || Frank Cornelissen || Boom
Inclusief denken, inclusief doen
Een praktische handleiding naar meer inclusief onderwijs
2025 || Paperback || Acco Uitgeverij
Inclusie op school is meer dan een concept: het streeft naar een wereld waarin elk individu, ongeacht achtergrond of vermogen, kan groeien in een ondersteunende leeromgeving. In dit boek verkent Lise Dutoo de essentie van inclusief onderwijs en biedt ze vooral praktische inzichten en strategieën voor leerkrachten in het basisonderwijs, om diversiteit, gelijkheid en rechtvaardigheid te bevorderen.Met wetenschappelijke onderbouwing, inspirerende praktijken en direct inzetbare praktische hulpbl...
vandaag verzonden
Mensen Maken Scholen
De lerarenopleiding als ontwerpomgeving
2025 || Paperback || Erik Vos || Erik Vos
“Het boek is niet alleen het narratief van een benadering van de lerarenopleiding als een ontwerpomgeving. Het is ook het verhaal van ‘woordloos weten’, van ‘Mooi! onderwijs’, van praktijken en praktijkgerichte kennis versus theoretische of technische kennis. Het is het verhaal van verborgen vakmanschap van inspirerende leraren, zichtbaar gemaakt in onderwijsverhalen. In dit boek worden denken en doen van leraren serieus genomen. Maar bovenal is dit een boek van inspiratie, bezielin...
Toetsen in het voortgezet onderwijs
2025 || Paperback || Henk van Berkel e.a. || Boom
Toetsen in het voortgezet onderwijs biedt een breed overzicht van toets- en beoordelingsvormen in het voortgezet onderwijs. In het boek staan zes thema’s centraal.
Het eerste thema, functies van toetsen, bespreekt de formatieve en summatieve functies en het belang van afstemming tussen onderwijsdoelen, onderwijsaanbod en toetsing. Het tweede thema, context van toetsing, belicht het toetsbeleid en toetsprogramma’s, maar ook de rol van de examencommissie en het belang van toetsbekwaamheid....
vandaag verzonden
EHBI 2.0 - Eerste Hulp Bij Instructie
2025 || Spiral bound || Wied Ruijssenaars e.a. || Schoolsupport
Elke onderwijsprofessional die betrokken is bij instructie in de basisvaardigheden lezen, spellen en rekenen/wiskunde zal altijd en telkens opnieuw drie vragen moeten kunnen beantwoorden:
1. Om welke kennis gaat het bij deze leerinhoud, deze taak of dit probleem?
2. Wat is de kwaliteit van de beschikbare voorkennis of gewenste nieuwe kennis?
3. Hoe is via instructie de optimale kwaliteit van die kennis te bereiken?
Deze vragen gelden binnen elke onderwijsvisie, voor iedere methode en op alle ...