Resultaten (6)
maandag verzonden
Logopedie voor mensen met een verstandelijke beperking
2012 || Paperback || Sophia Helmhout || Boom
Logopedie voor mensen met een verstandelijke beperking is bedoeld voor studenten logopedie en logopedisten die zich willen verdiepen in de behandeling van mensen met een verstandelijke beperking. Het boek besteedt aandacht aan de logopedische problemen van deze cliënten, maar kijkt vooral ook naar de mensen achter de beperkingen. Dit werkveld is weliswaar klein, maar vraagt een specialistische aanpak. Het boek biedt informatie over onderwerpen als Totale Communicatie, voedingsproblematiek, g...
maandag verzonden
Pahn-methodiek / Druk 3
2016 || Paperback || B. Hesselink || Boom
Dit werkcahier gaat in op de stapsgewijze opbouw van de Pahn-methodiek, ontwikkeld door prof.dr. J. Pahn. Het nasaleren staat centraal. In de opzet van dit werkcahier is een grote plaats ingeruimd om zelfstandig te oefenen zodat theorie en praktische vaardigheden in evenwicht zijn.
Pahn-methodiek is een van de werkcahiers uit de skillslab-serie voor logopedische vaardigheden. Deze serie is bedoeld om zo zelfstandig mogelijk nieuwe vaardigheden te leren. De serie besteedt aandacht aan technisch...
maandag verzonden
Accentmethode / Druk 3
2012 || Paperback || H. van der Pol-Top || Boom
In dit cahier zijn de logopedische technische vaardigheden uitgewerkt met betrekking tot het logopedisch handelen. Bij de opzet van de cahiers is ervan uitgegaan dat cliënten zo weinig mogelijk dienen te worden geconfronteerd met ongeoefende studenten logopedie. Daarom is een grote plaats ingeruimd voor praktisch bezig zijn. Alleen door herhaaldelijk en gevarieerd te oefenen is het mogelijk om al tijdens de studie de meeste vaardigheden zodanig 'in de vingers te krijgen' dat toepassing op 'e...
maandag verzonden
Skillslabserie voor logopedische vaardigheden / Druk 3
Eutonie, houding, adem Werkcahier
2003 || Paperback || M. Frankort || Boom
Dit cahier biedt kennis en achtergrondinformatie over de vaardigheden met betrekking tot eutonie, houding en adem. In inhoudelijke analyses wordt de uitvoering van de oefeningen stapsgewijs beschreven met daarbij de specifieke observatiepunten en correcties. Vervolgens leert men in deze training de oefeningen ten aanzien van eutonie, houding en adem op een verantwoorde wijze te instrueren en te begeleiden.
maandag verzonden
Coblenzer / Druk 3
2011 || Paperback || M. Frankort || Boom
In dit cahier staat de stemscholing volgens Horst Coblenzer centraal. Gemeenschappelijk doel van de oefeningen is het herstellen van de coördinatie van alle componenten die bij het spreekproces zijn betrokken. In dit cahier worden een aantal oefeningen van Coblenzer inhoudelijk geanalyseerd. De keuze van deze oefeningen is bepaald door de mate van bruikbaarheid in de logopedische stembehandeling.
maandag verzonden
Dialoog - De beroepsrollen van de logopedist / Druk 2
een theoretisch en praktisch perspectief op de beroepsrollen van de logopedist
2014 || Paperback || Annemarie Meulenberg-Brouwer e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
De logopedist draagt bij aan het participeren van mensen in het dagelijks leven. Gezien het domein van het beroep betekent dit dat de logopedist zich zal inspannen om cliënten aan het woord te laten komen.
In Dialoog worden verbanden gelegd tussen de beroepsrollen en ontwikkelingen in het vakgebied, waardoor de logopedist van de toekomst beter voorbereid is op de uitoefening van het beroep in de volle breedte. Met dit boek wordt in zeven 'kleine verhalen' het belang van de dialoog en communi...