Resultaten (5)
maandag verzonden
Web Aesthetics / druk 1
how digital media affect culture and society
2013 || Paperback || Vito Campanelli || nai010 uitgevers publishers
In een wereld van snel groeiende digitale netwerken zijn in het domein van de mediatheorie, die de invloed van deze cultuurvormen bestudeert, de implicaties van de esthetische filosofie vergaand verwaarloosd. Vito Campanelli verkent de netwerkvormen vanuit de optiek van de esthetica en levert daarmee een open uitnodiging om de inherente beperkingen van het huidige debat over de digitale cultuur te overstijgen.Het web is het medium dat tussen de nieuwe media en de maatschappij in staat en meer...
maandag verzonden
Essayreeks The myth of Artisthood
2013 || Hardcover || Camiel van Winkel || Jap Sam Books
Zoals het aura van het kunstwerk in de twintigste eeuw al talloze malen is afgebrand, maar keer op keer uit zijn as herrees, zo komen ook oude clichés over de visionaire kunstenaar en diens soevereine schepppingsdrang steeds weer terug, zij het in nieuwe, aangepaste vormen.
Het kunstenaarschap is dus ook vandaag nog een mythe. Zit de kunstenaar per definitie gevangen in deze mythe? Is een gedemystificeerde kunstpraktijk voorstelbaar? Of heeft het kunstenaarschap zonder mythische lading geen ...
maandag verzonden
Art at large
2013 || Paperback || Marga van Mechelen || Idea Books B.V.
maandag verzonden
In search of Europe? / An experiment / druk 1
art and research in collaboration.
2013 || Paperback || Samuli Schielke e.a. || Jap Sam Books
Kunnen we over Europa praten zonder Eurocentrisch te zijn? Hoe kunnen we elkaar op gelijke voet treffen in een ongelijke wereld?Deze vragen komen voort uit een onderzoeksproject/experiment waarin kunstenaars en onderzoekers samen werken aan een kunstentoonsteling in Kunstraum Kreuzberg/Bethanien in Berlijn in november 2013, en de publicatie 'In Search of Europe? Art and Research in Collaboration. An Experiment'.De groep kunstenaars en onderzoekers gingen samen op zoek naar Europa - lang geled...
maandag verzonden
Essayreeks Creativity and other fundamentalisms
Pascal Gielen
2013 || Hardcover || Pascal Gielen || Jap Sam Books
Creativiteit' moet tegenwoordig. Niet alleen kunstenaars, ook bedrijfsleiders en beleidsvoerders worden tot creativiteit aangespoord. Zelfs gezinstherapeuten en conflictbemiddelaars worden aangezet om met meer creatieve oplossingen te komen. Creativiteit hoort tegenwoordig alleen maar in een positieve moraal thuis. Er wordt niets dan goeds van verwacht. Maar wat betekent het woordje nog wanneer zowat iedereen het verslijt? En waar komt deze honger naar creativiteit vandaan? Wijst die niet eer...