Zoekfilters
Resultaten (3)
morgen verzonden
Natuurlijk, buiten leren!
Een praktische leidraad voor buitenonderwijs
2024 || Paperback || Juliet Robertson || Bazalt Groep Educatieve Uitgeverij || met inkijkexemplaar
Waarom zou je urenlang in de klas aan een tafeltje zitten, als je dezelfde stof ook buiten kunt leren? Leren in de buitenlucht kan letterlijk en figuurlijk voor een frisse wind zorgen. Creatieve buitenlessen dragen bij aan een fijn leerklimaat. Maar hoe zorg je dat het leerproces buiten je lokaal goed verloopt?
Dit praktische boek biedt basisschoolleraren alle benodigde handvatten om goed buitenonderwijs te geven. Het bevat nuttige tips voor ‘klassenmanagement’ buiten de kl...
morgen verzonden
Een lekker lopende groep
Recepten voor klassenmanagement
2024 || Hardcover || Dook Kopmels || Bazalt Groep Educatieve Uitgeverij || met inkijkexemplaar
De basisvoorwaarde voor goed onderwijs is een klas of groep die lekker loopt. Een groep waarin leraren de controle hebben over wat er gebeurt en leerlingen zich zonder ruis kunnen concentreren op het leren.
Hoe creëer je zo’n groep? Wat doe je dan precies? Op basis van zijn jarenlange onderwijservaring vat Dook Kopmels dat samen in dit boek. Hij doet dat in concrete recepten, zodat je als leraar precies weet wat je nodig hebt en hoe je het aanpakt.
Het gaat dan over je mentale inst...
morgen verzonden
Werken aan verantwoordelijk gedrag - beknopte uitgave
Een WinWin-aanpak van ordeverstorend gedrag
2024 || Hardcover || Spencer Kagan || Bazalt Groep Educatieve Uitgeverij || met inkijkexemplaar
Wat schuilt er achter storend gedrag van leerlingen? Als je dat weet, kun je er beter op reageren.
Storend gedrag is altijd een poging om in een bepaalde behoefte te voorzien, stelt dr. Spencer Kagan. Een leerling wil bijvoorbeeld aandacht, verveelt zich of is bang om te falen. Als je die behoefte kent, kun je leerlingen verantwoordelijk gedrag aanleren om in deze behoefte te voorzien. Dat levert winst op voor zowel de leraar als de leerling. Een WinWin-uitkomst dus!
Dit boek li...