Zoekfilters
Geen verdere filters gevondenResultaten (4)
Word informatievaardig / Druk 3 (e-book)
digitale informatie selecteren, beoordelen en verwerken
2018 || E-book via Bookshelf || Saskia Brand-Gruwel e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar
Word informatievaardig! biedt handvatten om efficiënt en kritisch om te gaan met informatie op het internet en in wetenschappelijke databases.
Het boek behandelt de volgende vier thema’s:
-Werkwijze voor een goede onderzoeksvraag;
-strategieën om informatie te vinden;
-beoordelingscriteria voor informatie;
-concrete aanpak voor het verwerken van informatie.
In de derde editie is er meer aandacht voor het zoeken, selecteren en verwerken van wetenschappelijke informatie. Ook wordt er nu aan...
Competent afstuderen en stagelopen / Druk 5 (e-book)
Ontwerpgericht praktijkonderzoek
2016 || E-book via Bookshelf || Piet Kempen e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || top 10 voorgeschreven ORM
Competent afstuderen en stagelopen biedt je een tienstappenplan voor het professioneel uitvoeren van je afstudeer- of stageproject. Vanaf de eerste stap werk je toe naar oplossingen en aanbevelingen die daadwerkelijk kunnen worden ingevoerd, waardoor je tot resultaten komt die vakinhoudelijk hoogwaardig en praktisch relevant zijn.
Waarom kiezen voor Competent afstuderen en stagelopen?
* leert je in tien stappen een professioneel stage- of afstudeerproject uit te voeren;
* houdt rekening met d...
Beter beoordelen van projectwerk in het hoger onderwijs (e-book)
2014 || E-book via Bookshelf || Jacques Knops || Noordhoff || met inkijkexemplaar
Hoe beoordeel ik het leerproces en de projectverslagen van studenten snel en effectief? De succesvolle Hoger Onderwijs Reeks reikt de docent de helpende hand met het nieuwe deel Beter beoordelen van projectwerk in het hoger onderwijs.
- Voorziet de docent van tools om projectwerk van studenten sneller en effectiever te beoordelen;
- ontwikkeld en uitgebreid getest in de praktijk van het hoger onderwijs;
- inclusief begeleiding bij doelgerichte besluitvormingsmethodes.
Dit deel biedt de docent...
De docent als coach in het hoger onderwijs (e-book)
2006 || E-book via Bookshelf || Karin Scarger e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar
In het huidige onderwijs wordt van docenten meer verwacht dan inhoudelijke deskundigheid: zij zijn steeds vaker coach. Coach bij actief en zelfstandig leren, coach bij zelfreflectie en studieloopbaan-begeleiding, coach bij het bespreken van portfolio's en persoonlijke ontwikkelingsplannen.
Coachen van studenten is niet gemakkelijk. Hoe laat je studenten reflecteren? Wat doe je als studenten ongemotiveerd zijn? Hoe voer je een slechtnieuws-gesprek? Hoe stimuleer je evenwichtige partic...