Zoekfilters
Resultaten (4)
morgen verzonden
Aardrijkskunde & Didactiek: Bronnenboek / Druk 2
2009 || Paperback || J. Blokhuis || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
De thema’s in het boek worden besproken als het samenspel tussen economische, sociale, politieke, culturele, natuurlijke en historische dimensies die samen de inrichting van de ruimte bepalen. De nadruk ligt op het zelf doen van actueel aardrijkskundig bronnenonderzoek en het ontwikkelen van een eigentijds geografische wereldbeeld.
Aardrijkskunde & Didactiek: Bronnenboek / Druk 2 (e-book)
2014 || E-book via Bookshelf || Jos Blokhuis e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar
De herziening heeft geresulteerd in een Bronnenboek met een geheel nieuwe opzet: eigentijds, flexibel, interactief en fullcolour.
De thema's worden niet alleen vanuit de ruimtelijke dimensie benaderd, ook economische, sociale, politieke, culturele, natuurlijke en historische dimensies worden belicht.
De leerstof is aangepast aan het eindniveau van de basisvorming, zodat de toekomstige leerkracht later over voldoende kennis beschikt. Bronnenboek is opgebouwd volgens het principe waarnemen, b...
morgen verzonden
Taal & Didactiek: Taalbeschouwing
2009 || Paperback || Henk Huizenga || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Dit deel uit de serie Taal & Didactiek biedt een complete didactiek voor het taalbeschouwingsonderwijs. Het inleidende hoofdstuk beschrijft het taalsysteem. Daarna volgt een hoofdstuk waarin aandacht is voor de verschillende strategieën die een taalgebruiker hanteert bij het beschouwen van taal. Het boek bespreekt vervolgens verschillende voor het onderwijs relevante visies en presenteert een complete leerlijn taalbeschouwing. Een apart hoofdstuk gaat over taalbeschouwing bij kleuters.
Taal & Didactiek: Taalbeschouwing (e-book)
2009 || E-book via Bookshelf || Henk Huizenga || Noordhoff || met inkijkexemplaar
Dit deel uit de serie Taal & Didactiek biedt een complete didactiek voor het taalbeschouwingsonderwijs. Het inleidende hoofdstuk beschrijft het taalsysteem. Daarna volgt een hoofdstuk waarin aandacht is voor de verschillende strategieën die een taalgebruiker hanteert bij het beschouwen van taal. Het boek bespreekt vervolgens verschillende voor het onderwijs relevante visies en presenteert een complete leerlijn taalbeschouwing. Een apart hoofdstuk gaat over taalbeschouwing bij kleuters.