Zoekfilters
Resultaten (10)
Gespreksvoering voor Sociaal Werkers (e-book)
2018 || E-book via Bookshelf || Marianne Luiting e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar
Toegespitst op de (toekomstige) sociaal werker;
biedt een brede basis voor effectieve gespreksvoering;
ontwikkeld door deskundigen op het gebied van communicatie.
Gespreksvoering is voor een sociaal werker een essentieel onderdeel in het omgaan met en begeleiden van cliënten. Daarom bevat Gespreksvoering voor Sociaal Werkers een brede basis voor het effectief voeren van gesprekken, aan de hand van theorie, modellen, vragen en opdrachten.
Gespreksvoering voor Sociaal Werkers helpt studenten m...
maandag verzonden
Leren interviewen / Druk 7
2016 || Paperback || Marian Hulshof || Noordhoff || met inkijkexemplaar
* Leert studenten stapsgewijs een relevant interview af te nemen;
* algemene en beknopte methode;
* online docentenhandleiding beschikbaar.
Dit compacte en toegankelijk geschreven boek leert studenten stapsgewijs een relevant interview af te nemen, met respect voor de geïnterviewde.
Nieuwsgierigheid naar de werkelijkheid is de drijfveer achter interviewen. Leren interviewen geeft studenten de instrumenten om die drijfveer professioneel vorm te geven. Zij ervaren het verschil tussen feiten, m...
maandag verzonden
Creatief communiceren met kinderen
meer dan 20 voorbeelden hoe je op een speelse en kindvriendelijke manier kunt communiceren
2012 || Paperback || Lieke Drukker e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Volwassenen praten niet zo vaak met kinderen. Als ze dat doen is daar vaak een vervelende aanleiding voor, bijvoorbeeld slechte schoolprestaties of nog erger een scheiding van de ouders. Het zijn vaak gesprekken waar kinderen niet om vragen. Het is daarom extra belangrijk om die gesprekken zo te voeren, dat kinderen dit niet als onaangenaam ervaren. Aan te sluiten bij de leefwereld van een kind is dan van belang.
Je kunt beter met het kind op de grond op een groot stuk papier samen een tekeni...
Conflictmanagement en mediation / Druk 3 (e-book)
2017 || E-book via Bookshelf || Martin Euwema e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar
Dit boek biedt een belangrijke theoretische basis voor conflictmanagement en geeft tegelijkertijd handvatten voor de toepassing ervan in de praktijk. Studenten leren hoe ze op een positieve manier met conflicten om kunnen gaan en hoe ze eventuele schade als gevolg ervan kunnen beperken.
Waarom kiezen voor Conflictmanagement?
* conflictmanagement in theorie én praktijk;
* hanteert het 7-I-model voor conflictanalyse en veel aandacht voor interventie en mediation;
* online toetsen met feedback en...
maandag verzonden
Het hulpverlenend gesprek / Druk 3
2019 || Paperback || Jan Verhulst || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Praktisch handboek voor de beginnende hulpverlener over de kern van gespreksvoering;
- verbindt de directieve en non-directieve methode van gespreksvoering met elkaar;
- boordevol praktijkvoorbeelden, handige tips en aanwijzingen.
Het hulpverlenend gesprek biedt beginnende hulpverleners praktische handvatten om met zelfvertrouwen een hulpverlenend gesprek te kunnen voeren. Verschillende praktische gespreksmodellen en de meest voorkomende problemen en valkuilen in de praktijk van de gespreks...
maandag verzonden
Hoe bedoelt u? / Druk 3
Een psychologische analyse van menselijke communicatie
2010 || Paperback || F. Schultz von Thun e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Hoe kom je erachter dat er sprake is van een storing in het communicatieproces? Hoe breng je veranderingen in dat proces aan? En hoe kun je het communicatieproces goed observeren? Hoe bedoelt u? geeft een psychologische analyse van menselijke communicatie.
Het hulpverlenend gesprek / Druk 3 (e-book)
2019 || E-book via Bookshelf || Jan Verhulst || Noordhoff || met inkijkexemplaar
- Praktisch handboek voor de beginnende hulpverlener over de kern van gespreksvoering;
- verbindt de directieve en non-directieve methode van gespreksvoering met elkaar;
- boordevol praktijkvoorbeelden, handige tips en aanwijzingen.
Het hulpverlenend gesprek biedt beginnende hulpverleners praktische handvatten om met zelfvertrouwen een hulpverlenend gesprek te kunnen voeren. Verschillende praktische gespreksmodellen en de meest voorkomende problemen en valkuilen in de ...
Hoe bedoelt u? / Druk 3 (e-book)
Een psychologische analyse van menselijke communicatie
2010 || E-book via Bookshelf || F. Schultz von Thun e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar
Hoe kom je erachter dat er sprake is van een storing in het communicatieproces? Hoe breng je veranderingen in dat proces aan? En hoe kun je het communicatieproces goed observeren? Hoe bedoelt u? geeft een psychologische analyse van menselijke communicatie.
Creatief communiceren met kinderen (e-book)
meer dan 20 voorbeelden hoe je op een speelse en kindvriendelijke manier kunt communiceren
2012 || E-book via Bookshelf || Lieke Drukker e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar
Volwassenen praten niet zo vaak met kinderen. Als ze dat doen is daar vaak een vervelende aanleiding voor, bijvoorbeeld slechte schoolprestaties of nog erger een scheiding van de ouders. Het zijn vaak gesprekken waar kinderen niet om vragen. Het is daarom extra belangrijk om die gesprekken zo te voeren, dat kinderen dit niet als onaangenaam ervaren. Aan te sluiten bij de leefwereld van een kind is dan van belang.
Je kunt beter met het kind op de grond op een groot stuk papier samen ...
maandag verzonden
Conflictmanagement en mediation / Druk 3
2017 || Paperback || Martin Euwema e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Dit boek biedt een belangrijke theoretische basis voor conflictmanagement en geeft tegelijkertijd handvatten voor de toepassing ervan in de praktijk. Studenten leren hoe ze op een positieve manier met conflicten om kunnen gaan en hoe ze eventuele schade als gevolg ervan kunnen beperken.
Waarom kiezen voor Conflictmanagement?
* conflictmanagement in theorie én praktijk;
* hanteert het 7-I-model voor conflictanalyse en veel aandacht voor interventie en mediation;
* online toetsen met feedback en...