Studieboeken (71)

39,50
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 37,53
+
Bestel

Lean Management Systeem

Hoe Toyota de organisatie succesvol maakt

2019 || Paperback || Jan Wijnand Hoek e.a. || Boom

In Lean Management Systeem worden de filosofie en methodiek van de managementstijl (Shokuba Kasseika) van Toyota, het zogenoemde TMS, uitvoerig beschreven.

Centraal staat de supportive managementstijl die gericht is op het ontwikkelen van een lerende organisatie, op teamontwikkeling en op persoonlijke groei van medewerkers.

Deze managementstijl stelt organisaties in staat een competitieve voorsprong te ontwikkelen via het toepassen van het verbetersysteem (Lean). Achtereenvolgens wordt aandac...

39,50
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 37,53
+
Bestel

Ethiek voor verpleegkundigen / Druk 1

omgaan met morele kwesties in de zorg

2019 || Paperback || Bart Cusveller || Boom

Met Ethiek voor verpleegkundigen leren (aankomende) verpleegkundigen verantwoorde keuzes te maken.

Praktische oefeningen

In het werkveld hebben verpleegkundigen vaak te maken met lastige dillema’s en vraagstukken, waarbij ethiek een fundamentele rol speelt. Aan de hand van praktische oefeningen leren de studenten hun verpleegkundige gereedschap te onderhouden en aan te scherpen.

Het doel van dit boek is om verpleegkundigen te helpen zich in de praktijk te redden wanneer zij geconfronteerd w...

45,75
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 43,46
+
Bestel

Who is accountable

toerekenbaarheid tussen sales, marketing en communicatie

2019 || Paperback || Werner van Beusekom e.a. || Boom || met inkijkexemplaar

Of je nu in de sales, marketing of communicatie werkt (of gaat werken), dit boek helpt je succesvoller te zijn in je (toekomstige) vak. Je leest hoe organisaties baat hebben van het op één lijn brengen van sales, marketing en communicatie. Je leest ook hoe het delen van kennis, transparante communicatie en het meten en analyseren van data werkprocessen verbeteren.

Sales, marketing en communicatie op één lijn

In de bestaande literatuur is nauwelijks beschreven hoe je sales, marketing en com...

31,50
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 29,93
+
Bestel

Samenwerken: van idee naar afspraak

Aan de slag met jullie samenwerking

2019 || Paperback || Tim Dees e.a. || Boom || met inkijkexemplaar

Samenwerken, dat doen we toch allemaal? Als het om écht ingewikkelde vraagstukken gaat, dan kan niemand die alleen oplossen. Voor die vragen, kansen of ideeën moet je wel samenwerken over organisatiegrenzen, over disciplines, over sectoren heen. Dat lijkt vanzelfsprekend en eenvoudig. De praktijk is echter weerbarstig. Verschillende beelden, verschillende karakters, spraakverwarring, belangen, onduidelijkheid over wie het voor het zeggen heeft. Wat wil je, wat mag je, wat kun je? Een goed b...

47,50
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 45,13
+
Bestel

Praktijkgericht kwantitatief onderzoek / Druk 1

2019 || Paperback || Hans Doorewaard || Boom

STUDENTENVERSIE

Praktijkgericht kwantitatief onderzoek

Praktisch handboek voor kwantitatief onderzoek

Hans Doorewaard en Brian Tjemkes

Maart 2019 | ISBN 9789024401642 | blz. 176 | € 34,50

Praktijkgericht kwantitatief onderzoek legt uit hoe je een steekhoudend onderzoek op basis van data uitvoert. Dit gebeurt aan de hand van heldere stappen: Hoe zet je een kwantitatief onderzoek op? Hoe voer je het uit? Hoe analyseer je gegevens? Hoe schrijf je een goed en helder rapport?

Uniek aan dit boek

...

57,95
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 55,05
+
Bestel

Handboek verstandelijke beperking / 2e herziene druk

Vijfentwintig succesvolle methoden

2019 || Paperback || Jac de Bruijn e.a. || Boom

In dit handboek staan 25 methoden voor zorg aan en ondersteuning van mensen met een verstandelijke beperking. Niet alleen bekende methoden als Methode Vlaskamp of Methode Heijkoop, maar ook nieuwe methoden als ARGOS, Girls’ Talk+, Sterker dan de kick en Mijn Levensverhaal. Elke methode bevat een beschrijving van doelstelling, doelgroep, werkwijze, wetenschappelijk kader en casuïstiek. Handboek verstandelijke beperking biedt professionals van verschillende achtergronden een gemeenschappelij...

28,50
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 27,08
+
Bestel

Design Thinking

Radicaal veranderen in kleine stappen

2019 || Paperback || Guido Stompff || Boom || met inkijkexemplaar || ook als eBook

Leer van designers en pas hun werkwijze toe op je eigen organisatie!

Waarom een nieuwe denk- en werkwijze?

Kun je op zoek zijn naar iets wat je nog niet kent? Wellicht een vreemde, maar uiterst relevante vraag als je iets nieuws moet bedenken. Onze klassieke manier van denken is gericht op het zoeken naar oorzaken en het nemen van beslissingen. Deze denkwijze gaat uit van de bestaande wereld, maar is ontoereikend om die van de toekomst te bedenken.

Wat biedt design thinking?

Leer van designer...

39,90
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 37,91
+
Bestel

Het oog in de storm (handboek 2)

handboek 2

2021 || Paperback || Ellen Geerlings e.a. || Boom

Bevat de modules Ethiek, Sociale & Politieke filosofie, Cultuurfilosofie en Antropologie.

55,75
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 52,96
+
Bestel

Duurzame businessmodellen / Druk 1

2019 || Paperback || Keimpe de Vries e.a. || Boom

De Nederlandse overheid streeft er naar om de Nederlandse economie in 2050 circulair te laten zijn. Om circulair te kunnen handelen zijn nieuwe manieren van denken, gedrag én andere businessmodellen nodig.

In ‘Duurzame businessmodellen’ beschrijven de auteurs hoe bedrijven circulariteit en duurzaamheid kunnen vormgeven. In tien hoofdstukken komen onderwerpen als duurzame businessmodellen, verandering in denken, manieren van organiseren, bewegingsredenen en context aan bod.

Het boek kijkt...

41,75
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 39,66
+
Bestel

Kernbegrippen van professionele communicatie / Druk 2

2019 || Paperback || Peter 't Lam e.a. || Boom

Kernbegrippen van professionele communicatie bied je de theoretische en praktische basis voor een goede start in de communicatie. Centraal staat professionele communicatie: de communicatie voor, vanuit of met organisaties. Aan de hand van een toegankelijk schema leer je de basisbegrippen kennen, zoals visie, publieksgroepen, content, context en aanpak. Alles wat de beginnende communicatieprofessional nodig heeft, helder uitgelegd door Paula Zweekhorst en Peter ’t Lam.

Kernbegrippen van prof...