Resultaten (4)
Rekenen voor leerlingen van 12 tot 16 voor de lerarenopleiding
|| Paperback || José Faarts e.a. || Ten Brink Uitgevers
Dit boek voor de 2e graads lerarenopleiding wiskunde gaat over het leerstofgebied rekenen, en legt een basis voor het lesgeven in wiskunde en rekenen op het VO en MBO. Het boek is bedoeld als werkboek. Elke paragraaf bevat een aantal opdrachten. Soms zijn de opdrachten gericht op het reken-wiskundig niveau van de student.
De doelen van dit boek betreffen:
• Beschikken over voldoende rekenvaardigheid.
• Kennis hebben van de rekenleerstof van basisonderwijs, voortgezet onderwijs en mbo.
•...
maandag verzonden
Algebra voor leerlingen van 12 tot 16 jaar: Voor de lerarenopleiding
|| Paperback || José Faarts e.a. || Ten Brink Uitgevers
Dit boek, dat bedoeld is voor gebruik op de 2e graads lerarenopleidingen voortgezet onderwijs, gaat over het leerstofgebied Algebra voor leerlingen van 12 tot 16 jaar.
Het boek is bedoeld als werkboek. Elke paragraaf bevat een aantal opdrachten. Soms zijn de opdrachten gericht op het (wiskundig) niveau van de student. Dat is dan vrijwel altijd bedoeld als instap in de problematiek. Vaak moet er in schoolboeken worden gekeken om verdere mogelijkheden te zien en te beoordelen. Daarnaast geeft h...
maandag verzonden
Toetsen van Wiskunde
Samenstellen, afnemen en nakijken - Leren effectief lesgeven
|| Paperback || Tom Goris e.a. || Ten Brink Uitgevers
Dit werkboek heeft als doel om het resultaat van wiskundelessen zo effectief mogelijk te kunnen toetsen. We richten ons daarbij op toetsen die aan het eind van een leerproces van één of twee hoofdstukken onderzoeken of de leerlingen de doelstellingen hebben gehaald en op het beoordelen van deze resultaten met een cijfer. We leren toetsvragen kritisch te bekijken, toetsvragen te maken en precies te koppelen aan de doelstellingen die in de leerstof worden nagestreefd, en we kijken naar het no...
maandag verzonden
Meetkunde voor de lerarenopleiding
2020 || Paperback || Els Franken e.a. || Ten Brink Uitgevers
Dit boek voor de tweedegraads lerarenopleiding wiskunde gaat over het meetkundeonderwijs.
Het geeft een overzicht van de aspecten van meetkundeonderwijs, de leerlijnen en doelen. Ook worden enkele didactische modellen en leertheorieën besproken die speciaal voor meetkundeonderwijs van belang zijn. Verder is het een praktisch boek en bevat het veel voorbeelden en didactische aanwijzingen bij meet- kundeonderwerpen die in het VO en MBO aan bod komen. Het boek is bedoeld als inspiratie bij de ...