Zoekfilters
Privaatrecht en mediation (4)
maandag verzonden
De billijke vergoeding bij filmwerken / druk 1
over relaties tussen financiers, makers, exploitanten en producenten
2012 || Paperback || Peter Lindhout || deLex B.V.
Op grond van de Auteurswet en de Wet op de Naburige Rechten hebben filmmakers en uitvoerend kunstenaars recht op een billijke vergoeding voor iedere vorm van exploitatie van een filmwerk. In de praktijk blijkt dat vrijwel niemand weet wanneer een vergoeding als billijk kan worden aangemerkt en er heerst dan ook veel onenigheid die de film- en televisiesector verdeeld houdt. In dit boekje wordt ingegaan op de vaak tegenstrijdige belangen van de partijen die bij het filmwerk zijn betrokken. Ook...
maandag verzonden
A century of Dutch copyright law
auteurswet 1912-2012
2012 || Paperback || Bernt Hugenholtz e.a. || deLex B.V.
On September 23, 1912, the Dutch Copyright Act - Auteurswet - was enacted. A century after itsenactment the Dutch law is one of the world's oldest 'living' acts of the author's rights tradition. While the Act has seen many small and large amendments since its adoption in 1912, it has never been thoroughly revised, so its conception and basic structure have remained essentially intact.This book celebrates the hundredth anniversary of the Dutch Act. It traces and assesses, for an international...
maandag verzonden
A century of Dutch copyright law
auteurswet 1912-2012
2012 || Hardcover || D.J.G. Visser e.a. || deLex B.V.
On September 23, 1912, the Dutch Copyright Act - Auteurswet - was enacted. A century after itsenactment the Dutch law is one of the world's oldest 'living' acts of the author's rights tradition. While the Act has seen many small and large amendments since its adoption in 1912, it has never been thoroughly revised, so its conception and basic structure have remained essentially intact.This book celebrates the hundredth anniversary of the Dutch Act. It traces and assesses, for an international...
maandag verzonden
Bescherming tegen ambush marketing / druk 1
een zoektocht naar het antwoord op de vraag of de Nederlandse wet- en regelgeving op dit moment voldoende bescherming biedt tegen ambush marketing in overeenstemming met de door de organisatoren van sportevenementen gestelde eisen
2012 || Paperback || deLex B.V.
Het verschijnsel van ambush marketing is de laatste jaren niet onopgemerkt gebleven. Bedrijven proberen op vaak ludieke wijze aan te haken bij de populariteit van een sportevenement zonder hiervoor een sponsorvergoeding af te dragen. Deze vorm van marketing haalt de woede op de hals bij de organisatoren en exclusieve sponsoren van sportevenementen gezien de hoge sponsor vergoedingen die worden afgedragen. Om dit verschijnsel tegen te gaan stellen de organisatorenhoge eisen aan gastlanden. Ond...