Zoekfilters
› Christelijke Hogeschoo... (8)
› Fontys Hogescholen (7)
› Haagse Hogeschool (HHS... (7)
» Toon alle opties (5)
Resultaten (20)
maandag verzonden
ZorgBasics Praktijkgericht onderzoek / Druk 3
2023 || Paperback || Joan Verhoef e.a. || Boom
ZorgBasics Praktijkgericht onderzoek beschrijft fasen en methoden van praktijkgericht onderzoek en gaat in op verschillende (kwalitatieve en kwantitatieve) methoden om gegevens te verzamelen en te verwerken.
In alle hoofdstukken worden voorbeelden beschreven uit de praktijk van ergotherapeuten, fysiotherapeuten, logopedisten of verpleegkundigen.
Het laatste hoofdstuk geeft aanwijzingen voor het schrijven van een verslag of artikel.
ZorgBasics Praktijkgericht onderzoek is bedoeld voor hbo-stud...
maandag verzonden
ProActive Nursing: klinisch redeneren in zes stappen / Druk 2
2014 || Paperback || Marc Bakker e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Een goede verpleegkundige reageert adequaat en efficiënt op problemen van patiënten. ProActive Nursing helpt situaties te overzien, te analyseren, te onderzoeken, aan te pakken en te bewaken. Zo kan de zorg en de veiligheid worden verbeterd door eerder de juiste acties te starten, en zo problemen te voorzien en te voorkomen.
Dit eerste boek van de ProActive Nursing-reeks bestaat uit twee delen. In het eerste deel wordt de zes-stappenmethode van het klinisch redeneren voor verpleegkundigen b...
maandag verzonden
ProActive Nursing: zakboekje / Druk 3
2022 || Paperback || Marc Bakker || Boom
Een goede verpleegkundige reageert adequaat, efficiënt en empathisch op (mogelijke) problemen van patiënten. De reeks ProActive Nursing biedt handvatten voor het klinisch redeneren: de vaardigheid om eigen observaties en interpretaties te koppelen aan medische kennis.
Klinisch redeneren helpt situaties te overzien, analyseren, onderzoeken, aanpakken en bewaken. Zo kan de zorg en de veiligheid verbeterd worden door problemen te voorzien en te voorkomen, door eerder de juiste acties te starte...
maandag verzonden
Vaardig communiceren in de gezondheidszorg / Druk 4
2022 || Paperback || Jonathan Silverman e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Goed kunnen communiceren is een onmisbare vaardigheid voor iedere hulpverlener in de gezondheidszorg. Dit boek is daarmee even onmisbaar. Het laat aan de hand van evidence-based onderzoek zien hoe belangrijk communicatievaardigheden zijn en wat ze zowel de hulpverlener als de patiënt kunnen opleveren.
Vaardig communiceren in de gezondheidszorg is een multidisciplinair inzetbaar boek dat laat zien hoe de hulpverlener met goede communicatievaardigheden betere resultaten kan boeken. Het is het ...
maandag verzonden
Thematische analyse / Druk 2
Patronen vinden bij kwalitatief onderzoek
2023 || Paperback || Nel Verhoeven || Boom
In Thematische Analyse presenteert Nel Verhoeven een systematische methode voor het analyseren van kwalitatieve onderzoeksgegevens uit bijvoorbeeld interviews, documenten en audio- en videomateriaal. Het stappenplan in deze handleiding helpt je om je onderzoeksmateriaal te duiden en het verhaal erachter te vertellen. In zes heldere stappen leer je hoe je kwalitatieve data samenvat in codes en thema’s, op welke wijze je verbanden aanbrengt, en hoe je deze thema’s en de structuur ervan inte...
maandag verzonden
Mijn Binnenste Buiten / Druk 1
werken aan je professionele identiteit
2019 || Paperback || Manon Ruijters e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Het wordt steeds belangrijker om te weten waar je als professional voor staat, wat je basis is, waar je van bent, wat onvervreemdbaar van jou is en je kleur geeft. Dat helpt je in sturing geven aan je eigen ontwikkeling, in het vergroten van veerkracht en wijsheid, en het verstevigen van je eigen expertise.
Waar de auteurs in het boek 'Je Binnenste Buiten' een model hebben ontwikkeld rondom professionele identiteit en de theorie uiteenzetten, is dit een praktijkboek. In dit boek wisselen pra...
maandag verzonden
Persoonlijke en professionele ontwikkeling tot verpleegkundige
2022 || Paperback || Greetje Hingstman || Boom
Als (aankomend) verpleegkundige leer je essentiële theorie en praktische vaardig-heden, maar hóé je je vak uitoefent, is misschien nog belangrijker. Wat voor verpleegkundige wil je zijn en hoe wil je dat anderen jou ervaren? Deze persoonlijke en professionele groei begint al op de eerste dag van je opleiding. Dit boek helpt je bij deze ontwikkeling.
In Persoonlijke en professionele ontwikkeling tot verpleegkundige komen diverse thema’s aan de orde, waaronder: contact maken en een zorgrel...
maandag verzonden
Gezondheidsbevordering en leefstijl / Druk 2
Een praktische inleiding
2022 || Paperback || Jeroen de Greeff e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
We leven in Nederland steeds langer en over het algemeen gezonder. Niettemin nemen welvaartsziekten als gevolg van een ongezonde leefstijl, zoals obesitas en diabetes type 2, toe. Daarnaast is het verschil in levensverwachting tussen lager- en hogeropgeleiden groot.
Goede zorg is van groot belang bij het terugdringen van gezondheidsverschillen en welvaartsziekten maar is niet voldoende. Het begint op school, op het werk en in de wijk: daar valt voor zorgprofessionals de meeste winst te behale...
maandag verzonden
Evidence-based practice voor verpleegkundigen / Druk 5
gezamenlijke geïnformeerde besluitvorming
2021 || Paperback || Chris Kuiper e.a. || Boom
Om goede en verantwoorde zorg te kunnen bieden, streeft de verpleegkundige naar evidence-based practice. Evidence-based practice is het zorgvuldig, expliciet en oordeelkundig gebruik van het huidige beste bewijsmateriaal en evidence om beslissingen te nemen met individuele patiënten om de zorgverlening te verbeteren. De praktijk van evidence-based practice impliceert het integreren van individuele professionele kennis van de verpleegkundige met de wens en voorkeur van de patiënt en het best...
maandag verzonden
Patiëntgericht communiceren in de ggz / Druk 3 (Geheel herzien)
2023 || Paperback || Remke van Staveren || Boom
Goede zorg begint bij goede communicatie
Goede, herstelondersteundende zorg begint bij goed communiceren. Je richt je daarbij op de cliënt of patiënt: wat is er met hem gebeurd? Wat heeft hij nodig? Je wilt contact maken, subtiel invoegen, écht luisteren naar de cliënt en zijn naasten, om vervolgens samen te werken aan diens herstel. Daarvoor moet je als hulpverlener echt zijn, empathie tonen en flexibel durven zijn. Soms ben je de redder in nood, andere keren een ondersteunende coach, ma...