Resultaten (7)
maandag verzonden
Bankiers leren het nooit / druk 1
ervaringen van een Nederlands-Zwitsers bankier
2013 || Paperback || Louk de Wilde || Mijnbestseller B.V.
Topbankier Louk de Wilde begon zijn carrière op het hoofdkantoor van de Nederlandsche Middenstandsbank (NMB) in Amsterdam. Na een paar jaar werd hij in 1981 uitgezonden naar Zwitserland en werd daar in 1989 directeur van de middelgrote bank Compagnie de Gestion et de Banque Gonet. Tot 2003 was hij als CEO Fortis Zwitserland verantwoordelijk voor het beheer van 10 miljard euro, voornamelijk afkomstig van Belgische en Nederlandse klanten.
Inmiddels is hij met pensioen en heeft hij eindelijk t...
maandag verzonden
Algemeen Projectmanagement overview / druk 1
2011 || Paperback || Hans Lodders || Mijnbestseller B.V.
Dit handzame boek beschrijft in vogelvlucht alle aspecten rondom projectmanagement. Van een goed hanteerbare definitie, tot beschrijvingen van projectinrichting en fasering. Daarbij biedt het boek een overzicht van veel gebruikte projectaanpakken en digitale projectomgevingen. Naast theorie bevat het boek ook meningen en ervaringen uit de praktijk.
maandag verzonden
Mens en leider / druk 1
2013 || Paperback || Han Berghs || Mijnbestseller B.V.
MENS & LEIDER, een leerzame beschrijving van talloze praktische situaties waarin een leidinggevende verzeild kan raken.
Han Berghs schetst deze situaties op een luchtige manier en reflecteert daarop vanuit zijn jarenlange ervaring als leidinggevende.
Voortdurend houdt hij impliciet en expliciet een pleidooi voor leiderschap dat wordt gekenmerkt door authenticiteit en een goed gevoel voor menselijke verhoudingen.
MENS & LEIDER bestaat uit vier delen, met in elk deel tien columnachtige stukj...
maandag verzonden
Zo kan het en zo moet het!
patientgerichte zelfsturende teams zonder managers
2012 || Paperback || Pieter F. van Akkerveeken || Mijnbestseller B.V.
Zo kan het en zo moet het!
Patiëntgerichte zelfsturende teams effectiever zonder managers.
Zorg is traditioneel georganiseerd vanuit de discipline van de zorgprofessional en niet vanuit de patiënt met zijn probleem. Door de toenemende complexiteit van de zorg is dit historisch gegroeide model niet langer effectief. Klachten van patiënten, fouten en hoge werkdruk vragen om verandering.
'Zo kan het en zo moet het' beschrijft een organisatiemodel dat nieuw is voor de zorg. Een model dat zich...
maandag verzonden
Geef me der vijf / druk 1
de pentavisie
2013 || Paperback || Ruud de Jong || Mijnbestseller B.V.
In de vijf domeinen wordt een verdieping aangeven van volwassenheid, de maturity. Uitgangspunt is dat eenieder zich kan ontwikkelen. Door de vele voorbeelden wordt de lezer uitgedaagd om op zoek te gaan naar ontwikkelingsgebieden, die tot dan voor hem of haar minder of zelfs onbekend waren.
maandag verzonden
Hoe koeien hazen vangen / druk 1
nieuwe klanten scoren door te netwerken
2012 || Paperback || Catriona Ravelli e.a. || Mijnbestseller B.V.
Netwerken; iedereen doet het, bewust of onbewust, met of zonder voorbedachten rade. Bijna iedereen heeft er ook een mening over. "Het levert me helemaal niks op" en "Het kost me alleen maar heel veel tijd" zijn veelgehoorde 'klachten'.
Na het lezen van dit boek wordt dat allemaal anders. Want dan is het je eindelijk duidelijk hoe je daadwerkelijk business kunt halen uit je netwerk, zonder dat je daar zelf heel veel tijd in hoeft te steken. Hoe dan? Door je netwerk voor je te laten werken. ...
maandag verzonden
Eindelijk verleden tijd / 2 Jeugd / druk 1
2013 || Paperback || Adwin Mathon || Mijnbestseller B.V.
naar een paar leuke dagen was nu de vakantie voorbij. Wij zijn nu weer terug op onze groep 22. Wij hebben nu groepsgesprek er is nooit zoveel aan.
Maar dit groepsgesprek zouden wij niet Snel vergeten!
De groepsleiding had ons verteld dat dit de laatste vakantie zal zijn.
Groep 22 zal dicht gaan.
Het moest een opvang groep worden!
En wij dan vroeg ik verbaas.
De meest jongeren proberen wij te helpen, zodat ze weer naar huis kunnen.
Voor de jongeren die niet naar huis kunnen, zoeken wij een...