Resultaten (4)
maandag verzonden
Inleiding organisatiekunde / Druk 7
2021 || Paperback || Loek ten Berge e.a. || Coutinho || ook als eBook
Inleiding organisatiekunde geeft een kernachtig overzicht van het vakgebied organisatiekunde. In het boek staat het 7S-model van McKinsey centraal: strategy, structure, systems, staff, skills, style en shared values. In elk hoofdstuk wordt een S-begrip uitgelegd aan de hand van actuele praktijkvoorbeelden en uitgebreid casusmateriaal. De verbanden tussen de begrippen worden in de slotparagraaf van elk hoofdstuk expliciet gemaakt. Daarnaast komen organisatiekunde in historisch perspectief en ...
maandag verzonden
Musiconomie / druk 4
Zelfstandig ondernemen voor musici en artiesten
2012 || Paperback || Ton Lamers e.a. || Coutinho || ook als eBook
Musici en andere artiesten moeten meer in huis hebben dan creativiteit en talent. Voor het succesvol runnen van hun beroepspraktijk is ook bedrijfseconomisch inzicht een vereiste.
Musiconomie bespreekt de economische, fiscale en juridische aspecten van de beroepspraktijk van de artiest, de musicus en de docent. Aan bod komen onder andere belastingzaken, zelfstandigheid, samenwerkingsvormen, auteursrecht, overeenkomsten en administratie. Kortom, alles wat artiesten moeten weten om zelfstandig...
maandag verzonden
De aanpak van interactief beleid / Druk 3
Elke situatie is anders
2009 || Paperback || I. Propper || Coutinho
Interactief beleid is bij veel overheden aan de orde van de dag. Overal in Nederland worden burgers, maatschappelijke organisaties en bedrijven gevraagd deel te nemen aan het maken van beleid. Omgekeerd zijn burgers en organisaties ook zelf initiatiefnemer en vragen zij de overheid om met beleid aan te sluiten bij hun wensen en ideeën.
De aanpak van interactief beleid: elke situatie is anders biedt houvast in het aanpakken van interactieve projecten. Het boek presenteert een afwegingskader wa...
maandag verzonden
Voor een goede zaak
Sociaal ondernemen in theorie en praktijk
2015 || Paperback || Marianne Dagevos e.a. || Coutinho || ook als eBook
In een tijd van complexe vraagstukken en maatschappelijke verschuivingen, zijn mensen nodig die nieuwe realiteiten creëren. Ondernemende mensen met frisse ideeën, durf om grote thema's aan te pakken, die uitdagende missies formuleren en mensen met elkaar verbinden. Sociaal ondernemers zijn zulke mensen; netwerkers op het breukvlak van business en maatschappij. Bij sociaal ondernemen vallen businessinnovatie en sociale innovatie samen. Het sluit aan bij nieuwe visies op zaken doen, de opmars...