Zoekfilters
Geen verdere filters gevondenResultaten (2)
maandag verzonden
Triage / Druk 2
klacht- en patiëntgerichte telefonische communicatie
2012 || Paperback || Hay Derkx e.a. || Bohn Stafleu van Loghum
In Triage, klacht- en patiëntgerichte telefonische communicatie komen zowel de communicatieve vaardigheden die de triageassistent nodig heeft als de verslaglegging aan bod. Het eerste hoofdstuk behandelt het telefonisch triëren, een betrekkelijk nieuw begrip binnen de gezondheidszorg. Bij telefonische triage gaat het om het bepalen van de mate van urgentie en vervolgens het bepalen van de mate van zorg die moet worden verleend. Hoofdstuk twee gaat over communiceren. De basisvaardigheden van...
maandag verzonden
Medische achtergronden bij triage / Druk 2
2012 || Paperback || Sietsche van Gunst || Bohn Stafleu van Loghum
Triage is het door de doktersassistent beoordelen van de urgentie van de hulpvraag. Dat wil zeggen dat de doktersassistent beoordeelt met hoeveel spoed een patiënt door een arts gezien moet worden. Vervolgens bepaalt de doktersassistent wat er moet gebeuren: naar de huisarts, al dan niet met spoed, of zelf advies geven. Of, als dat zo afgesproken is, de ambulance waarschuwen en vervoer naar de spoedeisende hulp regelen.Deze tweede druk van Medische achtergronden bij triage is aangepast aan d...